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Political Economy of the global media business: Why corporate interests shape the news - Sebastian Plappert
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Sebastian Plappert:

Political Economy of the global media business: Why corporate interests shape the news - Taschenbuch

2010, ISBN: 3640663276

[EAN: 9783640663279], Neubuch, [SC: 0.0], [PU: GRIN Verlag], GLOBALMEDIABUSINESS; INTERNATIONALCOMMUNICATION; POLITICALECONOMYOFCOMMUNICATION; INFLUENCE, Druck auf Anfrage Neuware -Essay … Mehr…

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2010, ISBN: 3640663276

[EAN: 9783640663279], Neubuch, [PU: GRIN Verlag], GLOBALMEDIABUSINESS; INTERNATIONALCOMMUNICATION; POLITICALECONOMYOFCOMMUNICATION; INFLUENCE, Druck auf Anfrage Neuware -Essay from the ye… Mehr…

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Political Economy of the global media business - Taschenbuch

2008

ISBN: 9783640663279

Paperback, [PU: Grin Publishing], Essay from the year 2008 in the subject Communications - Media and Politics, Politic Communications, grade: Distinction, Macquarie University, course: IC… Mehr…

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Political Economy of the global media business: Why corporate interests shape the news - Taschenbuch

2010, ISBN: 9783640663279

[ED: Kartoniert / Broschiert], [PU: GRIN Verlag], Dieser Artikel ist ein Print on Demand Artikel und wird nach Ihrer Bestellung fuer Sie gedruckt. Essay from the year 2008 in the subject … Mehr…

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Political Economy of the global media business: Why corporate interests shape the news - neues Buch

2010, ISBN: 3640663276

3. Auflage Kartoniert / Broschiert GlobalMediaBusiness; InternationalCommunication; politicaleconomyofcommunication; influence, mit Schutzumschlag 11, [PU:GRIN Verlag]

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Details zum Buch
Political Economy of the global media business: Why corporate interests shape the news

This paper will briefly trace recent developments in the media industry, before examining the role of the state and neo-liberal ideology in shaping the global communication system. After analysing the effects of media concentration, special focus will be put on the concept of commodification in the media industry and the notion of cultural hegemony and dependency of media. Thereby, it will be argued that elitist corporate interests shape the news content in order to guarantee a profit friendly political environment.

Detailangaben zum Buch - Political Economy of the global media business: Why corporate interests shape the news


EAN (ISBN-13): 9783640663279
ISBN (ISBN-10): 3640663276
Gebundene Ausgabe
Taschenbuch
Erscheinungsjahr: 2010
Herausgeber: Grin Verlag Jul 2010

Buch in der Datenbank seit 2011-02-02T14:21:20+01:00 (Zurich)
Detailseite zuletzt geändert am 2023-06-27T11:16:06+02:00 (Zurich)
ISBN/EAN: 9783640663279

ISBN - alternative Schreibweisen:
3-640-66327-6, 978-3-640-66327-9
Alternative Schreibweisen und verwandte Suchbegriffe:
Autor des Buches: plappert, sebastian
Titel des Buches: global political economy, corporate economy, corporate business, shape shape


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